Het begin

10 december 2011

Het begin

Blijf niet mokkend aan de kant staan

Stel een daad en toon je moed

Laat je woede hand in hand gaan

Met het goede dat je doet

Dit zijn de wijze woorden ontsproten uit het brein van de helaas te vroeg overleden Karel Glastra van Loon. Bij de laatste Algemeen Politieke Beschouwingen herhaald door Emile Roemer.

Ik wil dit citaat in alle bescheidenheid herhalen en wel omdat de werkgroep SP Beuningen m.i.v. heden afdeling in oprichting is geworden. Dit houdt in dat we binnen nu en een half jaar afdeling zijn. Maar ook houdt het in dat het nu serieus gaat worden, daarom wil ik aan u vragen goed naar het citaat te kijken en als u zich aangesproken voelt u aan te melden om van de afdeling in oprichting een groot succes te maken. Wat hebben we nodig i.p.v. goed gemotiveerde strijdlustige mensen, mensen die zich kwaad maken over het beleid van dit kabinet Rutte met gedoogsteun van de PVV.

Ik denk aan de afbraak van het sociale stelsel, afbraak van ons zorgsysteem, het vergokken van de door ons verplicht gespaarde pensioenopbouw enz.

Wij vragen ook aan u om nieuwe leden te werven vraag uw partner om lid te worden uw buren of andere mensen wie u kent.

Wie zijn wij? Wij zijn een 10-tal leden uit Beuningen die het noodzakelijk vonden dat er een SP afdeling in Beuningen moest komen vooral omdat er veel geklungel en geblunder door de huidige Beuningse partijen is veroorzaakt, bijvoorbeeld aan het debacle met de grondaankoop Beuningse Plas, waar de Beuningse bevolking financieel voor moet boeten.

Denk ook aan de sloop van vele goede woningen in de Olde Tempel die plaats maken voor een aantal flatgebouwen, een groot verlies van sociale huurwoningen.

Maar denk ook aan de nonchalance van een Zorggroep Maas en Waal die het vertikt om een goed brandalarm aan te schaffen omdat ze binnenkort gaan verbouwen, inmiddels heeft de brandweer al 11 maal moeten uitrukken omdat het alarm niet deugt met alle gevolgen van dien.

Ik ga stoppen en ik hoop dat u het bovenstaande citaat goed in u wilt opnemen en zich hierdoor aangesproken voelt om ook een bijdrage te leveren. Bij voorbaat dank!