22 Maart: Oproep landelijke actiedag op het Haagse Malieveld

19 maart 2012

22 Maart: Oproep landelijke actiedag op het Haagse Malieveld

Iedereen wordt opgeroepen op donderdag 22 maart naar het Haagse Malieveld te komen om in actie te gaan tegen de afbraakplannen van dit kabinet. Het kabinet Rutte wil maar liefst 3,1 miljard bezuinigen op sociale zekerheid. Onder het misleidende motto 'Werken naar vermogen' saneert het kabinet keihard. 70.000 banen voor mensen met een arbeidsbeperking verdwijnen, de Wajong wordt uitgekleed en alle uitkeringen worden dramatisch verlaagd. De actiedag op 22 maart richt zich op deze afbraak van onze sociale zekerheid.

In het kader van de bezuinigingen van het Kabinet Rutte ligt het wetsvoorstel Werken naar Vermogen op dit moment bij de Tweede Kamer. Daarnaast zijn er nog een aantal andere bezuinigingen, zoals die op het passend onderwijs, de nullijn voor de ambtenarensalarissen en vermindering van het aantal ambtenaren, verlaging van de huur en zorgtoeslag. Voor een deel zijn ze al door het parlement aangenomen (WWB, cultuur en defensie). Zoals bekend zal er door de coalitie en gedoogpartijen de komende weken over nog meer aanvullende bezuinigingen worden gesproken.

De FNV verzet zich tegen de hoeveelheid, maar ook de soort bezuinigingen. De bonden die actief zijn in de getroffen sectoren, zijn daartegen al geruime tijd in actie.De FNV wil de bezuinigingen op het werk en inkomen van mensen niet geruisloos laten passeren.

Kom daarom allemaal (familie, vrienden, bekenden, FNV leden en niet-leden) op donderdag 22 maart naar het Malieveld in Den Haag van 12:00 tot 14:00 uur. Er is gratis busvervoer naar Den Haag beschikbaar. Bel of mail hiervoor ABVAKABO Nijmegen