SP Beuningen zelfstandige afdeling!

12 mei 2012

SP Beuningen zelfstandige afdeling!

Per 11 mei 2012 is de SP in Beuningen een zelfstandige afdeling. Met 75 leden in de vier dorpskernen is de SP goed vertegenwoordigd en zij voelt zich nu sterk genoeg om op eigen benen te staan. Sinds 2006 is de SP actief in deze gemeente en onder de hoede van SP-ers uit Nijmegen fors gegroeid. Voorzitter a.i. Jos Swartjes is vrijwel vanaf de oprichting betrokken bij de partij en is vast besloten om zich sterk te maken voor de inwoners: "De SP zal nu nog vaker van zich laten horen"

Ongeveer 6 jaar geleden zijn een klein aantal SP-leden gestart met een SP Werkgroep. Het voornaamste doel was toen om naast lokale acties, het gedachtegoed van de SP uit te dragen en te promoten tijdens de landelijke verkiezingscampagnes. Nu de werkgroep een zelfstandige afdeling is geworden, ligt de weg open naar deelname aan de gemeentelijke verkiezingen.

Een grote en actieve ledengroep is daarvoor noodzakelijk aangezien de SP het stand-punt hanteert van ‘actie en fractie’. Dat wil zeggen dat partijleden bereid zijn om zich bestuurlijk in te zetten (in een SP fractie), maar daarnaast ook actief willen zijn op straat (actie). Dat laatste is belangrijk om contact te blijven houden met de achterban en reactie te krijgen op de standpunten van de SP.

De komende tijd zullen SP-leden weer regelmatig te vinden zijn in de winkelcentra van de vier kerkdorpen.

gefeliciteerd mannen en vrouwe.
word het hard werken beloont............geweldig.