Schriftelijke vragen SP betreffende vervuilingen Nijmegen West

27 oktober 2021

Schriftelijke vragen SP betreffende vervuilingen Nijmegen West

Foto: Ed van der Schaft

Schriftelijke vragen SP aan College van B&W.

Geacht College,

27 oktober 2021 kopte de Gelderlander “Politiek geschokt over vergunningen drama. Je kunt nu niet tegen omwonenden zeggen dat het veilig is.”

Dit heeft uiteraard ook SP Beuningen geschokt, temeer omdat het weer over een bedrijf gaat dat grenst aan Weurt, dus eerst de  APN en nu de ijzergieterij NIJG. Maar daar blijft het niet bij, volgens onderzoek van de Gelderlander gaat het om één derde van de veertig bedrijven, die  een verouderde vergunning gebruiken of waar zelfs geen vergunning  aanwezig is. Daarom wil  SP Beuningen u een aantal vragen stellen.

De SP heeft de volgende vragen

• Is het College op de hoogte van deze gang van zaken?
  • Wat is de portefeuillehouder en wethouder Dhr. Versluijs, afgevaardigde vanuit de gemeente Beuningen in het bestuur ODRN, van plan hieraan te doen?
  • Gaat het College ook voorlichting geven aan de omwonenden van deze zeer vervuilende bedrijven? SP Beuningen verwijst hierbij ook naar de discussie van 2004 betreffende hogere kankercijfers in Nijmegen West en Weurt.

Namens SP Beuningen,

Jos Swartjes                                                                                                                     Emine Asik