Prinsjesdag protest

23 augustus 2022

Prinsjesdag protest

Een op de tien kinderen in Nederland dreigt in armoede op te groeien. Een op de tien. Dit is toch misdadig als tegelijkertijd grote bedrijven de hoogste winsten in de historie maken, de rijken alsmaar rijker worden en de economie draait als een tierelier? Rutte en Kaag komen niet verder dan 'we moeten beseffen dat we collectief een stukje armer worden'. Wat een leugen. Dit mogen we niet langer accepteren en daarom moeten we in actie komen. Er moet nu direct een sociaal noodplan komen om de kosten voor energie, boodschappen en tanken te verlagen. Natuurlijk moet het minimumloon, en daaraan gekoppeld de AOW en uitkeringen, omhoog. Kom daarom ook naar het PrinsjesdagProtest op zaterdag 17 september in Den Haag. Samen staan we sterk!

Voor de zomer zeiden we het vertrouwen in dit kabinet op, omdat Rutte en Kaag dit jaar niets meer doen om de kosten voor mensen te verlagen. Terwijl andere landen volop crisismaatregelen nemen, de prijzen bevriezen, winsten van grote bedrijven extra belasten om de kosten voor mensen te verlagen en energiebedrijven weer in publieke handen brengen, doet dit kabinet veel te weinig. Steeds meer mensen komen in grote financiële problemen.

Coalitiepartijen zijn druk met ruzie maken met elkaar. Een Tweede Kamerdebat over de hoge kosten voor mensen blokkeren ze al de hele zomer. De SP organiseert deze zomer actiebijeenkomsten door het hele land en we verzamelen steun voor lagere kosten.

In de Kamer blijven we strijden voor een sociaal noodplan en het verlagen van de kosten, maar we kunnen het niet alleen. Ook buiten de Kamer is meer actie nodig. Alleen als de druk groot genoeg is, zal er wat veranderen. Samen kunnen we daarvoor zorgen. Ik hoop daarom dat je zaterdag 17 september ook naar het PrinsjesdagProtest in Den Haag komt.

En ik hoop dat je lid wilt worden van de SP. Voor vijf euro per kwartaal ben je al lid en het eerste kwartaal is gratis. Want met hoe meer we zijn, hoe sterker we staan.

Wilt u mee met de bus vanuit Beuningen meldt u aan via reactie toevoegen